Geen prijspakker, wel compleet
Dat de Fiesta van de zesde generatie ook in de herfst van zijn carrière nog zo goed scoorde in Europa had niet in het minst te maken met de gunstige prijsstelling. De Fiesta is nog steeds bereikbaar met een vanafprijs van 15.045 euro voor de 1.1 benzinemotor met 70 pk. Voor een vijfdeurs versie betaal je 500 euro meer en het liefste wil je natuurlijk de pittige EcoBoost driecilinder. Daarvoor tel je minimaal 19.545 (inclusief afleverkosten) euro neer, maar dan rijd je wel in de Titanium-uitvoering met onder andere cruise control, diverse veiligheidssystemen en een multimediasysteem met Bluetooth en Apple Carplay.
Tel daar de opties van onze testauto nog bovenop, zoals bijvoorbeeld de adaptieve cruise control (erg fijn!), een achteruitrijcamera, de navigatie met B&O en het panoramisch schuifdak. Het totaalbedrag komt dan op 23.795 euro, wat een hoop geld lijkt. Configureer je echter één van zijn concurrenten in een vergelijkbare uitvoering en je bent zo duizend euro meer kwijt.

Citroën ë-C3 44 kWh Max

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort
.jpg)
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura


