Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D Executive

Pawel Piotrowski - 5 december 2008

Hoge verwachtigen

Met Toyota gaat het goed. Vorig jaar slaagde het Japanse merk erin om de ongezond levende Amerikaanse reus General Motors in te halen qua productieaantallen. Voorlopig zijn de kleine mannen uit Aichi ook niet van plan om het gaspedaal te liften, en zo mogen wij in de toekomst maar liefst 18 nieuwe modellen in Europa verwachten. Tot nu toe kenden wij Toyota echter vooral als het merk met een breed en sterk modellengamma in de middenklasse. Zeker in ons kikkerlandje zit er dus nog wel wat marge aan de bovenkant. Alhoewel, vergeten we daar niet iets? Jazeker. Naast de goede middenklasse range hebben de Japanners immers ook nog Lexus, het magistrale merk dat binnen 20 jaar het plastic-imago van zich wist af te schudden. Maar er is meer. Toyota levert namelijk al decennialang een buitenbeentje in Europa, te weten de Land Cruiser. Vooral in Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen wist deze excentriekeling een hoge bekendheidsgraad op te bouwen dankzij zijn onverwoestbaarheid. Maar weet deze mastodont ook onze kritische smaak tevreden te stellen?

286 pk
650 Nm
210 km/h
8,2 s
15,0 (10.2) l/100km
270 g/km
G
22%
€ 112.450
€ 133.821
€ 2.453 / maand
€ 766 - € 829 / kwartaal
  • Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography

  • 2018 - Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D Executive

  • 2010 - Toyota Land Cruiser 3.0 D4-D SX