Comfort
De wijzigingen die zijn doorgevoerd voor de 407 zijn summier. Het exterieur heeft kleine wijzigingen ondergaan en kan daardoor weer een tijdje mee. Het rijgedrag van de 407 is heel neutraal maar helaas ook minder communicatief. Dat geldt voor zowel sturen, schakelen en koppelen. De prestaties die de tweeliter levert valt niets te verwijten, daar kan hij goed voor de dag komen. Helaas was het tijdens de testperiode niet mogelijk de 407 ook op bio-ethanol te laten rijden waardoor we daar verder niets over kunnen concluderen. Comfort staat bij deze auto zeer hoog in het vaandel, bij een rechtstreekse rit naar Zuid-Frankrijk zal de 407 ongetwijfeld goed uit de verf komen.
De basisprijs van de 407 is door Peugeot verlaagd naar €25.350.- voor de 1.8 benzine. De gereden 2-liter benzine heeft een prijskaartje van €31.095.- en heeft twee extra accessoires van de importeur meegekregen, metallic lak en het Pack Business paket. Dit laatste heeft een meerprijs van € 995.- maar herbergt tijdelijk veel luxe voor genoemde bedrag. De koper wordt met dit pakket verwend met een radio/telefoon/navigatiesysteem dat iedereen aan te raden is. Hierdoor is de gereden 407 een prima wagen voor een prima prijs.
- Comfortabel
- Uitrusting
- Zit goed in elkaar
- Afstandelijke stuurinstallatie
- Gevoelloze versnellingsbak
- Dode hoeken/onoverzichtelijk