Cleartec
Met de facelift van de Colt zijn de motoriseringen niet veranderd. Toch zijn enkele maanden na de introductie een aantal van de motoren gewijzigd. Het Cleartec-systeem is standaard geworden op onder andere de 1.3 benzinemotor die in de testauto ligt. Het belangrijkste onderdeel van dit systeem is het Auto Stop&Go- systeem (AS&G), al dragen een schakelindicator, energiewinning uit remmen, banden met lage rolweerstand en andere overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak ook bij aan verbeterde verbruikswaarden. Hetgeen waar het Cleartec-systeem voor bedoeld is. AS&G is gebaseerd op een beproefd systeem van Bosch, dat ervoor zorgt dat motor automatisch afslaat, wanneer de auto in stilstaande positie in zijn vrij wordt gezet. In stadse situaties kan je daarmee onnodig brandstofverbruik tijdens het stilstaan voorkomen.
Dit Cleartec-systeem zorgt ervoor dat de Colt 1.3 met zelfs licht verbeterde prestaties 5,0 liter per 100 km zou gaat verbruiken, in plaats van de 5,8 liter van dezelfde motor zonder Cleartec-systeem. Het C-label werd daarmee een A-label. Omdat de kosten van het systeem quitte draaien met de financiƫle voordelen van een A-label, heeft Mitsubishi besloten het systeem standaard aan te bieden. Helaas bleek in de praktijk de 5,0 liter niet haalbaar. Sterker nog, met zeer bewust rijgedrag kwamen we tot de 5,8 liter per 100 km, die de motor eerder al zou moeten kunnen halen. Wellicht heeft het koude weer er weer mee te maken, ongetwijfeld hadden we met een Colt zonder Cleartec meer dan 5,8 liter verbruikt, maar het is teleurstellend dat de opgegeven waarden niet haalbaar lijken.