Verwachtingsvol
Afgezien van wat heviger weer met flinke wind en buien verloopt ook het laatste stuk van de rit heel goed en zo arriveren we rond negen uur ’s avonds weer in het Zwolse. De complete rit van 1.200 km bleef gelukkig verstoken van onnodig oponthoud, waardoor de omstandigheden haast ideaal te noemen waren. We hebben ons tijdens bewuste rijgedrag geen moment druk hoeven maken over de haalbaarheid van de rit op één tank brandstof. Bij thuiskomst kan er volgens de boardcomputer zelfs nog 200 km zonder te tanken worden afgelegd.
Uiteraard bevatte deze rit relatief veel snelweg, maar met wat meer verbruik dan nodig op de terugweg kunnen we toch tevreden zijn over de 1.400 km die we dus met één tank kunnen afleggen. Met de gemiddelde 5,0 liter per 100 km kunnen we de opgegeven fabriekswaarde van 4,9 liter per 100 km beslist reëel noemen. Met dat in het achterhoofd kijken we verwachtingsvol uit naar de Passat Bluemotion II die vanaf komende zomer leverbaar wordt en zelfs 4,1 liter per 100 km zou moeten kunnen halen.
- Comfortabele stoelen
- Verfijnde dieselmotor
- Verbruik
- Cruise control-stappen onhandig
- Toename verbruik boven 120 km/u
- Geen DSG mogelijk icm Bluemotion
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI
Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport
Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II
Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business
Volvo V50 2.0D Momentum
Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT
Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD
Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq
Citroën C5 Tourer 2.0i Dynamique
2020 - Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R
2016 - Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline
2012 - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI
2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline
2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business
2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline