Verwachtingsvol
Afgezien van wat heviger weer met flinke wind en buien verloopt ook het laatste stuk van de rit heel goed en zo arriveren we rond negen uur ’s avonds weer in het Zwolse. De complete rit van 1.200 km bleef gelukkig verstoken van onnodig oponthoud, waardoor de omstandigheden haast ideaal te noemen waren. We hebben ons tijdens bewuste rijgedrag geen moment druk hoeven maken over de haalbaarheid van de rit op één tank brandstof. Bij thuiskomst kan er volgens de boardcomputer zelfs nog 200 km zonder te tanken worden afgelegd.
Uiteraard bevatte deze rit relatief veel snelweg, maar met wat meer verbruik dan nodig op de terugweg kunnen we toch tevreden zijn over de 1.400 km die we dus met één tank kunnen afleggen. Met de gemiddelde 5,0 liter per 100 km kunnen we de opgegeven fabriekswaarde van 4,9 liter per 100 km beslist reëel noemen. Met dat in het achterhoofd kijken we verwachtingsvol uit naar de Passat Bluemotion II die vanaf komende zomer leverbaar wordt en zelfs 4,1 liter per 100 km zou moeten kunnen halen.
- Comfortabele stoelen
- Verfijnde dieselmotor
- Verbruik
- Cruise control-stappen onhandig
- Toename verbruik boven 120 km/u
- Geen DSG mogelijk icm Bluemotion

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport

Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

Volvo V50 2.0D Momentum

Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq

Citroën C5 Tourer 2.0i Dynamique

2020 - Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

2016 - Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline

2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

2012 - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business

2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline


