Reageren
Reacties
Maar, heeft deze vernieuwde BM echt een start-stop systeem? Ik dacht dat we daarvoor op de BM II moeten wachten, die dan ook BlueTDI techniek heeft.
Persoonlijk moet ik alvast stellen dat het verbruik op de boordcomputer aan geen kanten klopt.
Als ik ga tanken en ik reken het zelf uit verbruik ik bijna een halve liter meer.
Om nog niet te spreken over het rijgeluid. Ze zouden beter gehoorbescherming meeleveren met deze wagen.
Op een betonweg is het geluid ondraaglijk.
Een DB meter gaat niety onder 93 DB en toont Pieken van 98db. M.a.w. schadelijk voor het gehoor.
Dit is volgens mij een rechtstreeks gevolg van de velaagde vering en de hardere bandenspanning (2.5bar).
Misschien kunnen ze bij VW 4 bar op de banden steken dan zal hij nog zuiniger zijn, en valt er helemaal niet meer mee te rijden.

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS Sport

Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

Volvo V50 2.0D Momentum

Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq

Citroën C5 Tourer 2.0i Dynamique

2020 - Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

2016 - Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline

2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

2012 - Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business

2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline

