Coupé cross-over
Infiniti is het merk dat het voor elkaar krijgt: een nieuw segment aanmaken tussen alle bestaande modellen die op de markt zijn. De EX37 staat hoog op zijn poten, doet SUV-achtig aan, maar is niet zo hoog als deze variant, eerder langgerekt en laag. De Japanners spreken zelf van een coupé cross-over, een hoog op z'n poten staande coupé als dit letterlijk wordt vertaald. De EX37 heeft een lengte van 4,64 meter en is daarmee net zo lang als een Audi Q5 en een Volvo XC60 waarmee hij direct mee moet concurreren op de Nederlandse markt. Opvallend detail is dat de EX37 zijn onderdelen deelt met de G37 en de G37 Coupé. Verder meet deze coupé Cross-over 1,80 in de breedte en 1,60 meter in de hoogte waarmee hij standaard plaats moet bieden aan vijf volwassenen. Ook standaard op de EX37 zijn de antracietkleurige 18-inch lichtmetalen velgen. Ze lijken onder de auto nog groter uit te komen, maar maken de wagen gewoon "af", helemaal in deze kleurencombinatie.
Over het exterieur kregen we, zoals gezegd, veel opmerkingen tijdens de testperiode. Vrijwel iedereen vindt de EX37 elegant vormgegeven. De auto wordt niet direct geassocieerd met zijn rivalen. Vooral als je de EX37 naast een BMW X3 of een Mercedes-Benz GLK zou zetten is de koets bijzonder rond vormgegeven. De voorzijde lijkt nog het meest op zijn familieleden, Infiniti probeerde de modellen dezelfde koplampen mee geven als kenmerk. De gereden witte carrosseriekleur zou direct een eye-catcher moeten zijn, echter ook nu lijkt de Infiniti ingetogener dan je in eerste instantie denkt. De Japanner komt "liever" over als zijn genoemde concurrenten en dat zien we toch graag in deze tijd wanneer een grote bak voor de deur not done lijkt. Toch waren we vaak perplex van de reactie van medestanders door het ontbreken van het merk Infiniti in hun eerste blikken naar deze bolide.