Praktisch
Met een extra lengte van 26cm ten opzichte van de hatchback is de Estate bijna een klasse groter dan zijn vijfdeurs broertje. Die lengte is vooral terug te vinden in de kofferruimte, die met een ruimte van 524 tot maximaal 1.600 liter een flink formaat heeft. Qua opbergruimte is hij één van de ruimste auto's in zijn klasse, hij hoeft alleen de 308 SW voor zich te dulden. Onder de vloer van de kofferbak bevindt zich een extra bagagevak van 33 liter, die ruimte is gecreëerd door het reservewiel te vervangen door een bandenreparatieset. De wielbasis is met ruim 6cm verlengd, wat geheel ten goede is gekomen aan de passagiers op de achterbank, zij hebben wat meer knieruimte dan in de hatchback.
Ook voorin is er geen reden tot klagen, de afwerking en het materiaalgebruik staan duidelijk op een hoger plan dan bij het vorige model, de Grand Tour. In de Dynamique-uitvoering zijn het dashboard en de bekleding nogal grauw van kleur, maar gelukkig zijn er wat zilverkleurige accenten die de boel opfleuren. Bijzonder is het instrumentarium, met een grote digitale snelheidsmeter in het midden en een analoge toerenteller aan de linkerkant. We zijn geen liefhebber van digitale tellers, deze is echter wel goed afleesbaar. Bij de Mégane Estate is er keuze uit twee navigatiesystemen: een ingebouwde TomTom met verkeersinformatie en waarschuwing voor flitspalen en een Carminat dvd-navigatie met 7" scherm en Bluetooth.
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège