Franse gangmaker
Ga er als producent van een C-segment auto maar aan staan: een auto ontwikkelen die de nekken van medeweggebruikers doet omdraaien en er voor zorgt dat mensen elkaar aanstoten of zelfs foto's maken. Renault doet dat gewoon en zorgt voor de tweede keer dat een spraakmakende auto in dit segment zijn opwachting maakt. Waar de Mégane het in 2003 vooral van zijn derrière moest hebben, weet zijn geestelijk opvolger anno 2016 te verbluffen met een kenmerkend design dat geheel in lijn is met het familiegezicht en toch zijn eigen karakter behoudt. Over smaak valt niet te twisten, maar dat de nieuwste generatie zelfverzekerd de strijd aan gaat met de concurrerende compacte middenklassers, moge overduidelijk zijn.
Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business
Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium
Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine
Nissan LEAF 40 kWh Tekna
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège