Snelle jongen
De auto is nog betrekkelijk weinig te zien op de weg, wat ook zijn invloed heeft op de aandacht die je onderweg krijgt met de Mégane. Maar zeker in het GT-jasje zal de Fransoos ook over een jaar nog voldoende onderscheidend zijn. Het Blue Iron en de 18 inch Magny Cours wielen maken het plaatje compleet. Ook in het donker haal je een Mégane er zo uit, want met de doorlopende achterlichten en de LED Pure Vision koplampen met C-vormige dagrijverlichting lijkt de auto in de verste verte niet op één van de vele concurrenten. Op de achterklep en de flanken van de GT prijkt trots het Renault Sport embleem. Dit geeft aan dat de sportieve afdeling van het merk zich met de auto bemoeit heeft. De achterbumper met diffusor-look en de lage voorkant met sportieve grille laten er geen verwarring over bestaan: je hebt met een snelle jongen te maken. Een misser wat betreft het design is de ouderwetse spriet op het dak. Niet meer van deze tijd en de antenne doet afbreuk aan het ontwerp.
Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Seat Leon 1.5 eTSI FR
Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business
Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium
Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine
Nissan LEAF 40 kWh Tekna
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège