Controle
We zijn onderweg met een handgeschakelde G37. Gelukkig maar, want bij een sportuitvoering hoort natuurlijk een handbak. De transmissie laat zich met veel gevoel bedienen. Het korte pookje moet met een stevige hand in de versnelling worden gelegd, de koppeling geeft veel tegendruk in het pedaal en het aangrijppunt zit relatief laag in de pedaalslag. Ook de besturing is aangenaam stevig. Hij stuurt zwaar en direct, zoals je van een krachtige sportsedan mag verwachten. De Infiniti geeft je het het gevoel volledig in control te zijn en dat is precies wat je wilt in een auto als deze.
Het onderstel versterkt dat gevoel. Dankzij zijn sportonderstel ligt hij goed op de weg en zijn hoge bochtensnelheden mogelijk. Die bochten moeten echter niet te krap zijn, want met een gewicht van dik 1.700kg is het niet bepaald een lichtgewicht. In snelwegbochten en lange doordraaiers komt hij dan ook veel beter uit de verf. Ondanks het stevige onderstel biedt de G37 wel redelijk wat comfort. Zuinig is hij niet, met een gemiddeld verbruik van ongeveer één op tien bij een rustige rijstijl. Een sportieve rijder zal niet verder komen dan zo'n acht kilometer per liter. Gelukkig zorgt de tankinhoud van 80 liter voor een goede actieradius.
Volvo S60 D5 Summum
Audi A4 2.0 TDI Pro Line
Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST
BMW 3 Serie 330d BluePerformance
Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo
Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
Cadillac BLS 1.9D Elegance
Mercedes-Benz C-klasse C350 Avantgarde
Lexus IS 250 Business Luxury
BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
Volkswagen Passat CC 1.8 TSI