Jarno van Maanen - 22 augustus 2009
Hoveniers
De nieuwe Ranger is geciviliseerder dan ooit tevoren en zijn laadvermogen van 1,2 ton en het maximale trekgewicht van 3 ton komen goed van pas voor wie veel te vervoeren heeft. We kunnen beamen dat hij een serieus alternatief voor een echte terreinwagen is. Een SUV-concurrent kunnen we hem echter niet noemen. Door de verouderde ondersteltechniek voelt hij op het asfalt ouderwets aan, ook is de uitrusting voor SUV-begrippen ontoereikend. Deze pick-up zal het vooral goed doen bij zijn vertrouwde doelgroep: hoveniers, boswachters en bouwvakkers. Die kunnen hem dan ook voor een scherpe prijs aanschaffen: vanaf 21.400 euro zonder belastingen. Voor particulieren beginnen de prijzen bij 34.400 euro.
- Onverwoestbare uitstraling
- Goede offroad capaciteiten
- Indrukwekkend laadvermogen
- Ouderwetse ondersteltechniek
- Luid en rauw motorgeluid
- Indirect stuurgevoel