Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEfficiency

Harold Rolloos - 29 augustus 2009

Stoer

De GLK is de kleinste SUV uit de range van Das Haus. Met een lengte van 4,5 meter en een breedte van ruim 1,8 meter is deze Benz echter allerminst compact te noemen. In tegenstelling zijn concurrentie (bijvoorbeeld de Audi Q5, BMW X3 of Volvo XC 60) is de GLK niet bepaald gestroomlijnd, noem hem maar gewoon hoekig. Die vormen geven de SUV een stoere uitstraling mee, dat op de door ons gereden uitvoering nog eens extra wordt benadrukt met het optionele Offroad-stylingpakket. Hierdoor zitten er onder andere stootstrips van kunststof op de voor- en achterbumper en krijgt de Benz robuuste 17 inch lichtmetalen wielen mee.

Wij rijden de GLK 220 CDI 4MATIC BlueEfficiency, het basismodel uit deze lijn, nadat we eerder al de dikkere dieseluitvoering van de GLK hebben getest. De goedkoopste uitvoering staat voor ruim 52.000 euro in de prijslijsten. Het testexemplaar dat wij van de importeur meekregen werd voorzien van onder meer het Comfort-pakket, Offroad-pakket, Sportpakket interieur, Intelligent Light System en metallic lak. Al die opties drijven de prijs van deze GLK op tot een dikke 64 mille.

170 pk
400 Nm
205 km/h
8,8 s
7,3 (6.7) l/100km
176 g/km
G
22%
€ 52.365
€ 64.308
€ 1.179 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

  • Land Rover Freelander 2 2.2 TD4 HSE

  • Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T

  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Volvo XC60 D5 Summum

  • BMW X3 xDrive20d High Executive

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • Infiniti EX 30d GT Premium

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Infiniti EX37 3.7 V6

  • 2012 - Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC

  • 2009 - Mercedes-Benz GLK 320 CDI 4Matic