Compleet
Met de vernieuwde Altea XL Stationwagon wil Seat blijven meedoen in de markt van de populaire kleine MPV's, zoals de Peugeot 3008, Toyota Verso en de Renault Scénic. In die missie slaagt het Spaanse merk zeker. Het is een complete reiswagen met goede rijeigenschappen. Het turbogat van de nieuwe 2.0 TDI commonrail-diesel is vervelend, maar met in totaal tien motoren in het aanbod en de Ecomotive in de nabije toekomst valt er alsnog genoeg te kiezen.
Voor wat betreft het interieur plaatsen we ook nog wat kanttekeningen. Zo is de leuning van de passagiersstoel uitgehold. De Altea XL is een ruime auto, maar helaas laat de functionaliteit van de bagageruimte te wensen over. Zo is de vloer niet helemaal vlak te maken en valt de breedte van het ruim tegen. Daar staat wel een gunstige prijsstelling tegenover. Want met een vanafprijs van net geen 19.000 euro voor de instapversie zet Seat een scherp product in de markt waar de eerder genoemde concurrenten voorlopig niet aan kunnen tippen.
- Verbruik
- Prijs
- Rijeigenschappen
- Diesel kampt met turbogat
- Bagageruimte niet echt praktisch
- Uitgeholde leuning passagiersstoel

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance

Mazda 5 2.0 CiTD Business

Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

Kia Carens 2.0 CRDi EX






