Geen concessies
Met de Blue-modellen kan de Hyundai i30 meedoen aan de jacht naar groene autokopers, die niet genoegen nemen met minder dan een A-label. Met dank aan het start/stop-systeem bedraagt het verbruik slechts 5,8 liter per 100km (5,7 voor de hatchback) en dat is heel netjes. Als er meer aanpassingen waren gedaan, zoals een langere vijfde versnelling, dan had het verbruik echter nog lager kunnen zijn. De i30 CW is verder een heel aardige auto. Hij rijdt erg comfortabel, de ruimte op de achterbank is indrukwekkend en met een vanafprijs van €16.245 is hij ook nog eens opvallend scherp geprijsd. De conclusie mag duidelijk zijn: voor een zuinigere auto hoeven helemaal geen concessies te worden gedaan.
- Uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding
- Indrukwekkende beenruimte achterin
- Zuinig en daardoor fiscaalvriendelijk
- Beperkt aantal zuinigheidsmaatregelen
- Bagageruimte had groter mogen zijn
- Weinig weerstand in koppeling en stuur

2020 - Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

2018 - Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

2017 - Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

2015 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition

2013 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Magine

2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion

2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher




