Vijf of zeven
De zeven zitplaatsen zijn natuurlijk hét verschil met de 3008, maar dat betekent niet dat de 5008 niet als vijfzitter te bestellen is. Maak de keuze echter wel in één keer goed, want later stoelen bijplaatsen zoals in de 308 SW is niet mogelijk vanwege de doorlopende airbagconstructies. De achterste plekken worden bij voorkeur door kinderen gebruikt, vanwege de beperktere ruimte. De instap is wel een goede, want doordat de zitting van de stoelen ervoor omhoog klapt zoals bij een bioscoopstoel, kunnen ze ver naar voren geschoven worden. Op de middelste rij is de ruimte prettig royaal. Hoofd en benen hebben voldoende bewegingsvrijheid en waar gewenst kan van de rugleuningen de hoek onafhankelijk van de andere stoelen versteld worden. Enkel zijn de stoelen wat smal, maar doordat ze goed strak tegen elkaar staan heb je daar niet direct hinder van. Voorin heb je vanaf de hoge, typische MPV-stoel goed overzicht. De optioneel elektrisch verstelbare voorstoel is makkelijk in de gewenste positie te krijgen. Het comfort overheerst daarbij, alleen het zitvlak is wat aan de korte kant.
Zoals gebruikelijk is alles met een simpel systeem plat te gooien, totdat je haast een aannemersbusje tot je beschikking hebt. De stoelen komen mooi plat te liggen door simpelweg aan een koordje te trekken, vervolgens is met een soort plankjes die in de stoel verwerkt zitten de tussenliggende ruimte te egaliseren, waardoor een laadruimte ontstaat van maar liefst 2506 liter. Tevens kan je met de bijrijdersstoel plat voorwerpen verstouwen tot een lengte van 2,76 meter. Best handig, als je het eens een keer nodig hebt.
Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo
Renault Grand Scénic Energy dCi 110 Bose
Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI
Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business
Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business
Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style
Dodge Journey 2.7 V6 R/T
Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business
Mazda 5 2.0 CiTD Business