S-Tronic
De dubbele koppeling zorgt er mede voor dat de prestaties zo soepeltjes tot stand komen. De overgangen zijn nauwelijks voelbaar. Het enige moment dat de automaat wat moeite kent om snel het goede verzet te kiezen, is wanneer je bijvoorbeeld voor een verkeerslicht tot zeer lage snelheid vertraagt, maar toch weer door kan rijden voordat je helemaal stil staat. Voorts niks dan lof over dit prachtige staaltje techniek dat inmiddels in de variant met zeven verzetten al helemaal ingeburgerd is geraakt.
Niet alleen de prestaties spinnen garen bij de dubbele koppeling, ook het verbruik wordt gunstig beïnvloed. In combinatie met het vloeiende silhouet – dat resulteert in een cw-waarde van 0,29 – heeft de krachtige turbomotor volgens Audi slechts 7,4 liter benzine nodig per 100 km. In de praktijk lag deze waarde met 8,4 liter wel wat hoger, maar dan nog moet je wel behoorlijk bewust rijgedrag vertonen. Het loopt helaas wel hard op zodra je besluit niet heel burgerlijk te gaan rijden.