207 is groen
De toevoeging van deze groene versie, de Blue Lease 1.6 HDiF 99gr, zal voor leaserijdend Nederland een fijne aanvulling zijn op het bestaande pallet van de 207. Vervelend is dat de grens van veertien procent bijtelling in ons land is bepaald op 95 gram per kilometer. De 207 99gr met A-label zal het dus moeten doen met een bijtelling van twintig procent. Verfijning had er bij de Fransman nog kunnen zitten in het geluidsniveau van de diesel op hoge toeren en de lange verzetten van de versnellingsbak. Dit laatste is gemakkelijk op te lossen door gebruik te maken van een zesversnellingsbak.
Concurrentie is er volop, zo moet de 207 strijden tegen de onlangs door ons gereden Fiesta ECOnetic , de Opel Corsa ecoFLEX en de Volkswagen Polo BlueMotion. Laatstgenoemde zal echter in het voordeel zijn door zijn gunstige bijtelling van 14%. Peugeot had misschien nog 4 gram kunnen zakken door gebruik te maken van een start-/stopsysteem om de concurrentie nog beter te lijf te gaan. Waarschijnlijk weerhoudt dat de 207 er echter niet van om – vooral bij de leaserijders – eveneens een verkooptopper te worden.
- Pittige en zuinige diesel
- Aantrekkelijk geprijsd
- Allemansvriend
- Gevoelloze versnellingsbak
- Op toeren luidruchtig
- Matige geluidsinstallatie