Citroën C3 1.6 VTi Exclusive

Harold Rolloos - 7 april 2010

Originaliteit

De nieuwe Citroën C3 springt eruit als het om originaliteit gaat. Niet alleen de vormgeving stemt ons vrolijk, maar ook de Zenith-voorruit tovert een glimlach op ons gezicht. Die originaliteit vind je ook terug in het interieur. Het ziet er goed en vooral overzichtelijk uit. Door de constructie van de Zenith-voorruit is de hoofdruimte achterin wel beperkt en ook de beenruimte houdt niet over. Een ander minpunt aan deze testauto is de verouderde automaat. Kom op Citroën, een viertraps in 2010 kan écht niet meer. Kies dus altijd voor een handbak, dan zul je zien dat de 1.6 VTi veel meer tot zijn recht komt. Het rijgedrag van de C3 is ingesteld op comfort. Hij is soepel geveerd en de besturing is wat gevoelloos, al wordt dat op hogere snelheid wel beter. Verwacht geen gooi- en smijtwagen, want dat is het zeker niet. Maar ga je voor origineel en comfortabel, dan heb je aan deze C3 een prettige reisgenoot.

  • Originele verschijning en dito interieur
  • Comfortabel
  • Zenith-voorruit
  • Weinig hoofd- en beenruimte achterin
  • Veroudere automaat
  • Gevoelloze besturing
120 pk
156 Nm
190 km/h
12,1 s
7,7 (6.9) l/100km
158 g/km
G
22%
€ 12.990
€ 23.380
€ 429 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Skoda Fabia 1.4 TSI RS DSG

  • Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up

  • Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

  • Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • Honda Jazz 1.4i Elegance

  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Opel Corsa 1.3 CDTi Cosmo

  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2024 - Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • 2016 - Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • 2006 - Citroën C3 1.4i Ligne Prestige