Renault Sport Monitor
Als krachtbron wordt in de RS een ver doorontwikkelde tweeliter turbomotor gebruikt. De eerder genoemde cijfers verraadden al dat de auto daar rap mee van zijn plek wil, maar het leuke is dat de prestaties door de bestuurder daadwerkelijk gemeten kunnen worden met de Renault Sport Monitor. De diverse meters om je nul-tot-honderd-tijd, opeenvolgende rondetijden of zelfs G-krachten te meten, maken een echte boy-toy van de Mégane. Als in een computerspel wil je steeds je prestaties weer proberen te verbeteren. Het mooie is wel dat je zonder instructeur kan werken aan je techniek aangezien je bijvoorbeeld direct het effect ziet van efficiënt schakelen en het beperken van wielspin bij de start. Dat zijn namelijk precies de punten waar je het het makkelijkst kan laten liggen, doordat de versnellingspook niet echt 'sportief kort' is en omdat het toch lastig blijft om veel vermogen te doseren bij het wegrijden.

2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège











