Infiniti G37 Cabrio GT Premium

- 3 juli 2010

Hulpsystemen

Ook op de sportievere momenten blijft de Infiniti een lui te rijden auto. Waar een auto met 300 pk op de achterwielen vroeger een verraderlijke auto kon zijn, is dat met de hulpsystemen van tegenwoordig geen issue meer. Wanneer je de auto op snelheid scherp de bocht in stuurt, blijft hij akelig makkelijk in het spoor, zelfs op nat wegdek. Wel merk je aan de wringende geluiden en het knipperende ESP-symbool op het dashboard, dat alle zeilen moeten worden bijgezet. Mede door de hoge massa merk je dat het echt sportieve bochtenwerk niet is weggelegd voor de G37 in deze configuratie. Een wat stijver sportonderstel als bij de sedan zou daarbij al een goede stap kunnen zijn. Al blijft het natuurlijk ten allen tijde leuk om de hulpsystemen even rust te gunnen en wat meer op de grens te gaan spelen met de auto, ongeacht waar die grens ligt.

320 pk
360 Nm
250 km/h
6,4 s
10,8 (11.4) l/100km
264 g/km
G
22%
€ 68.750
€ 76.480
€ 1.402 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Mercedes-Benz SLK 350 Prestige Plus

  • BMW Z4 Roadster sDrive35i DCT

  • BMW 3 Serie Cabrio 320i High Executive

  • Lexus IS 250C Executive

  • BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

  • Volvo C70 2.0D Powershift Intro Edition

  • 2012 - Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • 2009 - Infiniti G37S

  • 2009 - Infiniti G37S CoupĂ©