Très dynamique
Over de rijeigenschappen zijn wij positief gestemd. Bij een Coupé-Cabriolet hoort een comfortabel karakter en daarin stelt de Mégane niet teleur. De afstemming van het onderstel is een compromis tussen comfort en dynamiek en de Renault wordt onder geen omstandigheid zweverig. Wel deint de lange achterkant bij oneffenheden soms na, wat duidt op het hoge dakgewicht dat de achteras te verwerken krijgt. Toch voelt de auto goed gebalanceerd aan en helt de koets in bochten beperkt over. Daarbij past de communicatieve besturing die voldoende direct is. De indirectheid die de voorgaande modellen kenschetste lijkt daarmee definitief vergane glorie. Een kritiekpunt vormt wel de versnellingsbak. Deze is weliswaar prima afgestemd op de motor, maar kent uiterst lange slagen en laat zich nogal stroef bedienen. Vooral de derde versnelling is bij snelle verzetswissels lastig in te leggen. Maar daarvoor is deze Mégane dan ook niet gemaakt. Het is veeleer een auto om rustig mee door de Provence te toeren en daarvoor is de Mégane prima geschikt.
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège