Functionaliteit
Naast de genoemde wielkastverbreders heeft de XV zijn avontuurlijke uitstraling te danken aan een aantal andere optische wijzigingen ten opzichte van zijn standaardbroertje. Zo is de XV uiterlijk herkenbaar aan dakrailing, een achterspoiler en een aangedikte grille; aanpassingen die we bij meer crossovers tegenkomen. Vanbinnen heb je echter niet het idee met een crossover onderweg te zijn. Voor stoere details ben je binnenin de XV aan het verkeerde adres: deze zijn - op de sportief gevormde lederen stoelen na - ver te zoeken. Het interieur is hoofdzakelijk gericht op functionaliteit. Dat blijkt vooral door het zakelijk ogende dashboard, dat afkomstig is uit de gewone Impreza en niet overal even goed afgewerkt is. Ruimte is er, zowel voor- als achterin, ruim voldoende aanwezig. Binnenin voldoet de Impreza XV daarmee prima, maar wie de auto van z’n stoere kant wil bekijken, is wel uitdrukkelijk op het exterieur aangewezen.

Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

Mazda 3 2.2 CiTD Business+

Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

Nissan Leaf

Seat Leon 1.4 TSI FR



