Bomvol
Echt veel lijkt er op het eerste gezicht niet veranderd te zijn, maar wie goed gaat kijken ziet toch wel enkele wijzigingen. Na de S-Max en de Galaxy kon LED-dagrijverlichting natuurlijk niet uitblijven op de Mondeo. Andere details die de facelift kenmerken zijn de vernieuwde grille, een vlotter ogende motorkap, knippers in de zijspiegels en een sportiever ogende achterkant met ook hier LED-units in de verlichting. Geen grootse veranderingen, maar voldoende om de Mondeo in deze gedaante nog een jaar dienst te laten doen. Onze testuitvoering is de 2.0 TDCi 140 Titanium die uitgebreid is met een aantal extra pakketten. Zeg maar gerust dat hij niet completer kon. Met 18 inch wielen, navigatie, elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen, adaptieve cruise control, Lane Departure Warning System, Driver Alert en nog een batterij aan andere veiligheidsopties blijft er weinig te wensen over. In de meest simpele gedaante rijd je de Mondeo de showroom uit voor net geen 27 mille. Onze bomvolle testauto kost met 48.000 euro dus bijna het dubbele, maar dan valt er ook werkelijk geen enkele optie meer aan te kruisen.
2020 - Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line
2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale
2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium
2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium
2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium
2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack
2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia
2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum