Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

Harold Rolloos - 18 december 2010

Bomvol

Echt veel lijkt er op het eerste gezicht niet veranderd te zijn, maar wie goed gaat kijken ziet toch wel enkele wijzigingen. Na de S-Max en de Galaxy kon LED-dagrijverlichting natuurlijk niet uitblijven op de Mondeo. Andere details die de facelift kenmerken zijn de vernieuwde grille, een vlotter ogende motorkap, knippers in de zijspiegels en een sportiever ogende achterkant met ook hier LED-units in de verlichting. Geen grootse veranderingen, maar voldoende om de Mondeo in deze gedaante nog een jaar dienst te laten doen. Onze testuitvoering is de 2.0 TDCi 140 Titanium die uitgebreid is met een aantal extra pakketten. Zeg maar gerust dat hij niet completer kon. Met 18 inch wielen, navigatie, elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen, adaptieve cruise control, Lane Departure Warning System, Driver Alert en nog een batterij aan andere veiligheidsopties blijft er weinig te wensen over. In de meest simpele gedaante rijd je de Mondeo de showroom uit voor net geen 27 mille. Onze bomvolle testauto kost met 48.000 euro dus bijna het dubbele, maar dan valt er ook werkelijk geen enkele optie meer aan te kruisen.

140 pk
320 Nm
205 km/h
10,2 s
5,9 (5.6) l/100km
149 g/km
E
22%
€ 26.971
€ 48.115
€ 882 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Opel Ampera

  • Citroën DS5 200 THP Sport Chic

  • Toyota Prius Plug-in Dynamic Business

  • Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • Chevrolet Volt Base

  • 2020 - Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • 2016 - Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • 2015 - Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2015 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium

  • 2011 - Ford Mondeo ECOnetic 1.6 TDCi Titanium

  • 2008 - Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium X-Pack

  • 2007 - Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

  • 2006 - Ford Mondeo Wagon 1.8i-16V Platinum