Glazen huis
Citroën heeft alles uit de kast gehaald om de ruimtebeleving in de Picasso op een hoog niveau te brengen; neem alleen al het opgeruimde dashboard. Maar daar blijft het niet bij. Mogelijk nog indrukwekkender is het glasoppervlak dat niet alleen naast je, maar ook voor je en boven je gigantisch is. De grote voorruit loopt ver in het dak door - een truc die we eerder ook al op de C3 tegenkwamen - en laat veel licht in het interieur vallen. Het ‘glazen-huis-gevoel’ is nog verder te versterken door tegen meerprijs een groot (vast) glazen panoramadak te bestellen. Al dat glas om je heen zorgt voor een riant zicht op het overige verkeer. Met de ruimtebeleving zit het dus wel goed; de ruimte voor de achterpassagiers voldoet daarentegen niet helemaal aan de verwachtingen. De Picasso lijkt vooral geschikt voor gezinnen met jonge kids (vandaar ook het extra binnenspiegeltje). Als volwassene kom je zelfs op de middelste zitrij al snel met je benen tegen de forse, comfortabele voorstoelen of met je kruin tegen de hemelbekleding. Over de toegang tot de twee stoelen helemaal achterin is wel weer goed nagedacht, evenals over de eenvoud waarmee je deze stoelen tevoorschijn tovert. Heb je ze niet nodig, dan kun je ze gemakkelijk weer in de bodem laten verdwijnen, waarna een bagageruimte van 576 liter - uit te breiden tot 1.951 liter - overblijft.