Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

Arnold van Schepen - 21 april 2011

Wie kan rekenen

Honda's IMA systeem bewijst in de Jazz andermaal zijn kracht: na afloop van de testperiode kwam het gemiddelde verbruik zonder al te veel inspanning uit op 5,1 liter per 100 kilometer. De vraag rijst waar we deze auto in het verkeersbeeld moeten plaatsen: op de linkerrijstrook met zakelijke rijders achter het stuur die vooral aan hun 14% bijtelling denken, of op de rechterbaan, waar de particuliere bezitter zijn brandstofverbruik probeert te drukken. Honda Nederland verwacht dat 60% van de Jazz Hybrids een particuliere eigenaar vindt. Onze verwachting is dat vooral de rekenende zakelijke rijder voor de Jazz zal kiezen, in zijn prijsklasse zijn er weinig auto's zo praktisch als de Jazz. De particuliere eigenaar heeft meer keuze, alleen al voor het prijsverschil met de conventioneel aangedreven Jazz kan hij of zij nog heel wat kilometers rijden. Hoe dan ook, met de Jazz Hybrid staat er een uiterst praktische en zuinige auto op de oprit.

  • Zuinig zonder al te veel inspanning
  • Praktisch en ruim
  • Stil
  • Cruise control niet standaard
  • Stuurgedrag
  • Stevige prijs
102 pk
121 Nm
175 km/h
12,1 s
5,1 (4.5) l/100km
104 g/km
C
22%
€ 19.200
€ 22.999
€ 422 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Citroën C3 1.6 VTi Exclusive

  • Skoda Fabia 1.4 TSI RS DSG

  • Seat Ibiza 1.9 TDI 105pk Sport-Up

  • Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Renault Zoe Zen

  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2020 - Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • 2016 - Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance

  • 2009 - Honda Jazz 1.4i Elegance

  • 2007 - Honda Jazz 1.4i LS