Gemiddeld weggedrag
Chevrolet spreekt over een "sportieve rijervaring" en een "buitengewone feedback". Met die termen in het achterhoofd wordt de Aveo gestart en beginnen we de testrit door het glooiende Zwitserse landschap. Bij het rijden valt op dat de motor met 1.2 liter inhoud er hard aan moet trekken om snelheid in de Aveo te krijgen en te houden. Dit komt de rust in het interieur en het verbruik niet ten goede. Wij reden echter wel in een bergachtig gebied en voor de Nederlandse markt voldoet deze motor met 86 pk hoogstwaarschijnlijk wat beter. Als de auto eenmaal op snelheid is, is het geluidsniveau laag en valt het verbruik mee. Ook reden wij met de viercilinder 1.3 turbodiesel. Dit blok is lekker soepel en er is nauwelijks sprake van een turbogat. Bovendien is deze diesel aanmerkelijk dankzij de extra cilinder stiller dan die van de VAG-concurrentie. Hoewel de Aveo stabiel en vertrouwenwekkend de bochtige wegen rondt, kun je van een sportieve rijervaring zeker niet spreken. Ook de feedback die de besturing geeft valt tegen. De besturing is té bekrachtigd om genoeg feedback te kunnen geven aan de bestuurder voor een sportief stuurgedrag. Hoewel de hatchback gezien wordt als belangrijkste model, rijdt de sedan een tikkeltje strakker en stabieler dan de hatchback. De handgeschakelde vijfversnellingsbak schakelt strak, maar het ontbreken van een zesde versnelling is voor het verkrijgen van een echt laag verbruikscijfer een gemis.