Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

- 11 juni 2011

Winst

Met de nieuwe Grand C-Max is Ford weer helemaal bij in de klasse van de midi-MPV's. Sterker nog, de concurrentie zal deze auto met argusogen bekijken. Nu rijst wel de vraag waar de verkoopaantallen vandaan moeten gaan komen. Het liefst natuurlijk bij de concurrentie, maar in een tijd waar iedereen een stapje terug lijkt te moeten doen, zou het maar zo kunnen dat de kopers uit de grotere Galaxy of S-Max komen. Maar aan de andere kant, is Ford nu van één C-Max naar twee gegaan en kan het netto alleen maar winst betekenen. Met deze auto heeft Ford in ieder geval weer een product neergezet waar bijzonder moeilijk iets steekhoudends op valt aan te merken. Dat belooft nog wat als er straks ook nog een compactere B-Max gaat komen.

  • Ergonomie
  • Heerlijke motor
  • Verbruik
  • Design achterkant
  • Handeling sluiten schuifdeur
  • Bagageruimte met 7 zitplekken
150 pk
240 Nm
202 km/h
9,9 s
7,1 (6.8) l/100km
159 g/km
E
22%
€ 25.595
€ 37.545
€ 688 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Kia Carens 2.0 GDI Super Pack Premium

  • Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

  • Peugeot 5008 1.6 THP GT

  • Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo

  • Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • 2015 - Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

  • 2015 - Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

  • 2013 - Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S