Exclusiviteit
We vroegen ons aan het begin af of dit rebel uit het Verre Oosten de concurrentie aankan met de geduchte Duitse concurrentie. Voor een groot gedeelte is dit zeker het geval. In de eerste plaats is hij al gauw tienduizend euro goedkoper dan de M3 en de C63 AMG. De 8-traps automaat is simpelweg fenomenaal en ook qua vermogen doet de IS-F niet veel onder voor zijn tegenstanders. Op het gebied van beleving daarentegen wel. Dat de V8 pas boven de 4.000 toeren echt tot leven komt is een teleurstelling. Ook het materiaalgebruik van bepaalde delen in het interieur staat nog niet op het niveau van de Duitsers. De Lexus is daarentegen erg geschikt in het dagelijks gebruik, iets waar met name de M3 echt te hardcore voor is. Een ander positief onderscheid is dat je de IS-F minder vaak op de Nederlandse wegen zult tegenkomen dan zijn Duitse tegenhangers, waardoor dat stukje exclusiviteit gewaarborgd is.
Fotografie: Martijn Koevoets
- Bloedsnel en sportieve rijeigenschappen
- Fenomenale automaat
- Prijsstelling ten opzichte van concurrentie
- Tam motorgeluid
- Materiaalgebruik op sommige plaatsen
- Beleving ontbreekt af en toe