Hyundai Veloster 1.6 GDI i-Catcher

Harold Rolloos - 25 juli 2011

Fluidic Sculpture

Dat Hyundai hard aan de weg timmert hoeven we niemand meer te vertellen. De i-modellen doen het goed in ons land en de nieuwe i40 staat klaar om Hyundai's rol in het middensegment te vergroten. Met de nieuwe Veloster richt het Koreaanse merk zich op een jongere doelgroep die een auto niet alleen kiest om zijn looks, maar ook ruimte erg belangrijk vindt. Wat het uiterlijk betreft is Hyundai hier zeker in geslaagd. De 18 inch wielen en de dubbele uitlaat geven hem een dikke uitstraling. Ook de Veloster ontkomt niet aan de onvermijdelijke LED-dagrijverlichting. De Koreanen hebben hun nieuwe designtaal - Fluidic Sculpture - losgelaten op hun jongste telg met als resultaat een sportief ogende coupé. Ogend inderdaad, want in de praktijk is het geen coupé. De Veloster beschikt namelijk over een derde deur aan de rechterkant (voor de veiligheid bij het uitstappen), waarvan de deurgreep in de raamstijl is verwerkt. Op deze manier wordt de instap naar achteren een stuk makkelijker gemaakt. Althans, dat zou het moeten zijn. In werkelijkheid moet je behoorlijk atletisch zijn om plaats te nemen op de achterbank. Dat komt vooral door de vorm van de deur en de sterk aflopende daklijn.

140 pk
167 Nm
201 km/h
9,8 s
onb (5.6) l/100km
132 g/km
D
22%
€ 23.995
€ 29.995
€ 550 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Kia Pro_cee'd GT 1.6 GDI-T First Edition

  • Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition

  • Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • Kia pro_cee'd 1.6 CRDI Super Pack

  • Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design

  • 2012 - Hyundai Veloster 1.6 T-GDI i-Catcher