Fijne handbak
De 1.6 GDI is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Het schakelen gaat trefzeker en gepaard met korte slagen. Lekker sportief dus! Als je liever niet zelf schakelt moet je nog even wachten. Hyundai komt later met een zestrapsautomaat met dubbele koppeling in de Veloster. Als je goed je best doet kun je redelijk sportief met de jongste telg van het Koreaanse merk rijden, maar eigenlijk leent hij zich meer om je comfortabel van A naar B te verplaatsen. De besturing is vrij licht en niet echt heel communicatief te noemen. Het onderstel is redelijk strak afgesteld en blijft tegelijkertijd oneffenheden in de weg mooi wegwerken waardoor deze auto ook heel geschikt is voor de langere afstanden. Ook de goed zittende sportstoelen en het prettige beetpakkende stuurwiel dragen hier aan bij. Tijdens het rijden merk je trouwens pas de nadelige gevolgen van de coupé-lijnen bij de C-stijl. Het zicht schuin naar achteren wordt bijna weggenomen, waardoor je in de bochten extra alert moet zijn op overige verkeersdeelnemers.