Lotus Evora S 2+2

Pawel Piotrowski - 29 augustus 2011

Doordachtheid

Lotus wil ons derhalve graag laten geloven dat de Evora S als daily driver inzetbaar is. Naast de goede vering heb je immers ook de beschikking over een heus navigatiesysteem, airco, verwarmbare zetels en zelfs vloerbekleding. Tot voor kort zocht je in een Lotus tevergeefs naar dit soort luxe zaken. Een aanvaardbaar alternatief voor een Porsche, zou je denken. Nou nee. De instap vereist door de extreem brede dorpel een goede fysieke gesteldheid. Ook moet je een hittegolf kunnen verdragen, de V6 motor ligt namelijk achter je schouders bijna in je nek te hijgen. Een voetensteun naast het koppelingspedaal ontbreekt en het eenvoudige interieur lijkt door ex-medewerkers van British Leyland in elkaar te zijn gesmakt. De doordachtheid en degelijkheid van een Duits merk zoek je hier tevergeefs, waardoor de dagelijkse inzetbaarheid alleen voor een bepaald koperspubliek dat met deze ‘producteigenschappen’ kan leven denkbaar is.

351 pk
400 Nm
277 km/h
4,8 s
onb (9.1) l/100km
235 g/km
G
22%
€ 96.600
€ 113.500
€ 2.081 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • 2010 - Lotus Evora 2+0