Schakelindicatoren
Een andere ‘producteigenschap’ is een zorgwekkend mechanisch geratel dat uit het differentieel lijkt te komen. De Lotus medewerker drukt ons op het hart het vooral te negeren. Doen we. Met een druk op de sportknop verandert de setting van het stabiliteitsprogramma, reageert de motor nog alerter op het gaspedaal en grijpt de toerenbegrenzer later in. Daarnaast opent er een by-pass klep in het uitlaatsysteem waardoor het geluid van de V6 motor aanzwelt. Bij het doorbreken van de 3.500tpm grens verandert de Evora S in een luide hooligan en bij het naderen van de toerenbegrenzer hoor je in de verte zelfs F1-achtig gejank. De drie schakelindicatoren floepen razendsnel achter elkaar aan waardoor je hersens de acceleratie soms niet kunnen bijbenen en je te laat opschakelt. Het gejank wordt dan bruut door de toerenbegrenzer verstoord. Sowieso is het beter om bij 6.500tpm, net op het moment voordat de schakelindicatoren gaan branden, over te schakelen. Dat is niet alleen beter voor je gehoor en ego, maar ook voor de acceleratie. De versnellingsbak vraagt wel om bedachtzaam en precies schakelen. Doe je dat te lomp, dan wordt je direct gestraft door een hakende pookknop.