Porsche Panamera S Hybrid 3.0 V6

- 22 september 2011

Relaxed cruisen

Met de prestaties van de Panamera zit het dus wel snor, maar het is vooral de souplesse van de aandrijflijn die imponeert. Dankzij het samenspel van een elektro- en een benzinemotor wordt over het gehele toerengebied voldoende kracht op de achterwielen afgeleverd om de Panamera comfortabel te laten versnellen. Hard werken doe je maar met een GT3 RS; de Panamera is er juist om - ook op hoge snelheid - relaxed mee naar de Méditerranée te cruisen. Dat is geen straf in een auto als deze: vier inzittenden hebben volop ruimte en worden verwelkomd met fraaie lederen stoelen. Het dashboard van de auto lijkt zo uit de Cayenne te komen en is royaal bekleed met leder en geborsteld aluminium. Ook tijdens het rijden kun je volop genieten van het cockpit-achtige dashboard, want met zoveel knopjes ontkom je er soms niet aan je aandacht even van de weg naar het dashboard te verplaatsen. Op zulke momenten bewijzen zaken als een touchscreen monitor (waarop ook informatie over de hybride aandrijflijn wordt weergegeven) en de beschikbaarheid van spraaksturing hun meerwaarde.

333 pk
440 Nm
270 km/h
6,0 s
10,8 (7.1) l/100km
167 g/km
C
22%
€ 127.000
€ 155.150
€ 2.844 / maand
€ 308 - € 352 / kwartaal
  • Mercedes-Benz S-Klasse S400 Hybrid Lang

  • Lexus LS 600hL President Line

  • Jaguar XJ 5.0 Portfolio LWB

  • Audi A8 4.2 TDI Pro Line +

  • BMW 7 Serie 740i High Executive