Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

- 9 november 2011

Minder is meer

Downsizing is dé trend van de afgelopen twee jaar. Hoewel het vermogen, ten opzichte van de motor die de 1.6 dci vervangt, lager is, merk je dat tijdens het rijden niet. Qua geluidsniveau en verbruik is er een duidelijke verbetering merkbaar en mede door het lichtere motorblok stuurt en remt de auto ook een fractie beter. In het heuvelachtige Spaanse land zijn de 130 pk en 320 nm ruim voldoende, wat voor het vlakke landschap in Nederland en België goede verwachtingen schept. Hoewel de auto behoorlijke stijgingspercentages heeft moeten overwinnen, kwam het testverbruik uit op 6.3 liter/100 km. Wederom zal dit in Nederland een stuk lager gaan uitvallen, wat gezien de grootte en de vorm van de Qashqai een nette score is. De nieuwe 1.6 dci zal vanaf begin 2012 leverbaar zijn en vervangt dan zowel de 1.5 dci en de 2.0 dci. Voor een geringe hogere investering ten opzichte van de 1.5 kan er een krachtigere, zuinige en strak rijdende middenklasser gereden worden. Downsizing krijgt door de introductie van de Qashqai 1.6 dci weer een extra positieve klank.

  • Ruimte
  • Goede rijeigenschappen
  • Sterke motor
  • Weinig inspirerend interieur
  • Hoge zit bijrijder
130 pk
320 Nm
189 km/h
10,9 s
6,3 (4.7) l/100km
119 g/km
F
22%
€ 22.390
€ 33.650
€ 617 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Peugeot 3008 1.6 HDiF Première

  • Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD

  • Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack

  • Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition Outdoor

  • Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary

  • 2024 - Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • 2022 - Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • 2021 - Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+

  • 2018 - Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 Tekna+

  • 2017 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+

  • 2014 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna

  • 2010 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

  • 2009 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Optima

  • 2007 - Nissan Qashqai 1.6 Visia Look