Gran Turismo
Ondanks dat de 180 de instapper is van de C-Klasse Coupé, is de auto geenszins ondergemotoriseerd. De power is met zijn 156 pk niet verbluffend, maar gewoon genoeg. Wanneer dat nodig is, is mede door het rappe terugschakelen van de zeventraps automaat, op ieder moment voldoende vermogen voorhanden. En wie toch meer sportiviteit wil hebben, kan natuurlijk gewoon om een C350 of zelfs C63 AMG naar de dealer. Ook in het weggedrag ligt de sportiviteit niet direct aan het oppervlak, al maakt het sportonderstel wel dat je uiteindelijk verder kan gaan dan de indruk die het comfortabele weggedrag in eerste instantie geeft. Eigenlijk zou het karakter van de C180 Coupé misschien wel het beste te rijmen zijn met dat van een GT. Het comfort en het gevoel dat je met een grotere auto op pad bent dan deze Benz daadwerkelijk is in combinatie met het vleugje sportiviteit dat onder het oppervlak zit, past eigenlijk het beste bij een Gran Turismo. Tot slot moeten we het telematicasysteem met onder andere een verkeersbordenlezer en lane assist nog even bejubelen. Dit systeem werkt uitzonderlijk goed. Zelf in situaties bij wegwerkzaamheden met tijdelijke belijning of ver van de rijbaan geplaatste borden, pikt de Mercedes het allemaal op zoals het hoort. Het enige dat we dan eigenlijk nog missen is een achteruitrijdcamera, welke prettig zou zijn bij het inparkeren met de onoverzichtelijke derrière.
2021 - Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line
2018 - Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
2017 - Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet
2016 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C 200 Edition 1
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
2012 - Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde
2010 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class