Weer eens wat anders
We vroegen ons af wat de beweegredenen zouden kunnen zijn om in het middenklasse segment niet te kiezen voor een Mazda3. Na een week onderweg te zijn geweest met deze auto, begrijpen we beter waarom deze auto het een stuk minder goed doet dan zijn directe concurrenten. Allereerst moet je houden van het uitgesproken design van het buitenste van de Mazda. Ten tweede is het interieur verouderd, al is de bediening logisch en werkt alles zo als het het moet doen. Het grootste nadeel is echter toch de motorisering van deze testauto. Al valt deze auto met deze diesel - voorlopig nog - in de 20% bijtellingscategorie, het rauwe geluid bederft het zeer prettige weggedrag van de auto. Mocht je dit geluid voor lief willen nemen, dan is de Mazda3 zeker geen slechte keuze. Het is eens weer wat anders dan een Golf of een Astra, maar hij biedt grotendeels dezelfde kwaliteiten.
- Uitgesproken design
- Strak weggedrag
- 20% bijtelling
- Rauw motorgeluid
- Verouderd interieurdesign
- Matige materialen in het interieur

Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic

Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance

Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

Nissan Pulsar DIG-T 115 Connect Edition

Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline










