Volkswagen CC 2.0 BlueTDI

- 17 maart 2012

Phaeton-aspiraties

Prijstechnisch is de CC in elk geval iets naar de Phaeton toe gekropen, ook al vertegenwoordigt het gapende gat tussen de prijsniveaus van beide auto's nog altijd grofweg de waarde van een instap-CC. Zo'n prijsverhoging moet natuurlijk ergens vandaan komen en daarom komt de CC voortaan completer uitgerust de Emder fabriek uit. In een ComfortCoupƩ - verwar de typenaam niet met die van een cabrio met stalen klapdak! - mag het de inzittenden uiteraard aan niets ontbreken en daarom behoren zaken als climate control en een fijne audio-installatie tot de standaarduitrusting. Vanbuiten imponeert de CC met standaard bi-xenon en lichtmetaal met een minimale doorsnede van 17 inch. Om ook het rijden tot een genoegen te maken, staat iedere CC (afhankelijk van de motorisatie) op een sport- dan wel adaptief onderstel. Opties als tweekleurig leder, stoelventilatie en een massagefunctie staan ter wille om de ultieme Phaeton-beleving te creƫren. Ook achterin is de CC niet vies van Phaeton-aspiraties, getuige de flinke beenruimte en de twee individuele zitplaatsen (voor 310 euro extra kan er een vijfde passagier mee, al is het zitcomfort van de buitenste passagiers hieraan niet besteed). Voor een lang weekend golfen schrikt de CC met 532 liter bagageruimte evenmin terug.

140 pk
320 Nm
214 km/h
9,9 s
5,6 (4.9) l/100km
127 g/km
D
22%
€ 38.690
€ 46.030
€ 844 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Lexus IS300h F Sport Line

  • Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • Audi A4 2.0 TDIe Limousine

  • BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • Volvo S60 DRIVe 1.6D R-Design

  • Hyundai i40 1.7 CRDI i-Catcher

  • Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • Volvo S60 D4 Geartronic Summum

  • Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • 2008 - Volkswagen Passat CC 1.8 TSI