Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

- 24 maart 2012

Weer een sterk nummer

In het B-segment is Peugeot al sinds jaar en dag een grote speler met de 200-serie. Het succesverhaal begon toen in 1983 de 205 op de markt kwam en er - tot dat hij opgevolgd werd door de 206 - ruim vijf miljoen van verkocht werden. Waar de 205 al opzien baarde met hoge verkoopcijfers, deed de 206 dat nog lichtjes over met bijna acht miljoen verkopen. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen bij de introductie van de voorlaatste auto, maar de 207 bleef duidelijk achter in de verkoopstatistieken en haalde nog niet de helft van wat zijn voorvader uit de jaren '80 van de vorige eeuw haalde. In Frankrijk hebben ze de afgelopen twee jaar niet stil gezeten om weer een sterk nummer - zoals de 205 gepromoot werd - op de markt te brengen die weer marktleider moet zijn in zijn segment. Het resultaat mag er zijn. Hoewel het design van de splinternieuwe 208 duidelijk verschilt met dat van het model wat hij aflost, de auto is direct te herkennen als een Peugeot. Heeft het Franse merk weer de troef in handen om de concurrentie het nakijken te geven, of kan ook deze auto de successen uit het verleden niet evenaren? We zoeken het uit in het zuiden van Portugal, waar we reden met de 115 pk sterke e-HDi.

115 pk
230 Nm
190 km/h
9,7 s
onb (3.8) l/100km
99 g/km
D
22%
€ 12.990
€ 21.250
€ 390 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2015 - Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active