Zalige automaat
We reden met de 1.4 TFSI met 122 pk. Dat laatste moet erbij vermeld worden, want binnenkort is hij er ook in het smaakje 185 pk. Dat zal een echt bommetje worden, want het vermogen van de testauto was al een zeer prettige hoeveelheid; met minder zou het ook niet behelpen zijn in deze klasse. In onze testauto maakte de zeventraps S-tronic automaat deel uit van de aandrijflijn en ondanks dat we de techniek al vaak hebben mogen ervaren, liet het toch weer een overweldigende indruk achter. Het schakelen gaat zo vloeiend dat bijna alleen het motorgeluid verraadt dat er een ander verzet actief is. En wanneer het bij een inhaalactie of een heuveltje wenselijk is om terug te schakelen, wordt zo vanzelfsprekend het goede aantal verzetten teruggeschakeld, dat je het handmatig niet beter had kunnen doen. De S-tronic automaat kent zoals gebruikelijk een handmatige bediening via de flippers op het stuur en een hoogtoerige sportstand. Erg functioneel vinden we die zelf niet, omdat de auto het op geen enkel moment nodig lijkt te hebben. Aan de andere kant, je krijgt het erbij zonder dat het meer kost.