Subaru XV 2.0i CVT Luxury Plus AWD

- 9 mei 2012

Royaal

Japanse auto's kregen in het verleden nog wel eens kritiek op de zitpositie van te korte stoelen, maar je zit prima in de XV. De verstelbaarheid en het comfortabele materiaal maken dat je het er lang kan uithouden. Waar je in hoge auto's meestal een vrij rechte, hoge zit hebt, voelt het wel apart om binnen de auto toch relatief laag te zitten, maar verkeerd is het zeker niet. Eventuele passagiers zullen wat ruimte betreft weinig reden tot klagen hebben. De hoofdruimte achterin is ronduit opvallend, en de beenruimte ligt nog binnen acceptabele marges. De CVT-automaat draagt nog een steentje bij aan het comfort van de inzittenden door alles in geleidelijkheid te laten verlopen. Enkel wanneer een flinke acceleratie wordt ingezet, merk je dat de automaat echt even op zoek moet naar de juiste oplossing. Het mooie is dan dat die actie begeleid wordt door het heerlijke geluid van de boxermotor. Normaal gesproken verdwijnt deze typische Subaru-sound helaas wat teveel naar de achtergrond, al is dat natuurlijk wel weer comfortverhogend.

150 pk
196 Nm
187 km/h
10,7 s
7,6 (6.6) l/100km
153 g/km
E
22%
€ 27.495
€ 30.495
€ 559 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Mitsubishi ASX 1.8 DI-D HP Cleartec Intense

  • Ford Focus X-Road 1.8 16V Flexifuel