Renault Grand Scénic Energy dCi 110 Bose

- 10 juni 2012

Doeltreffend

De optische wijzigingen zijn op het eerste oog niet heel erg schokkend, maar toch erg doeltreffend om met de Grand Scénic nieuwkomers als de Opel Zafira Tourer het hoofd te bieden. Zoals ook met de vorige Scénic-modellen, zijn op deze nieuwe editie weer relatief goedkope optiepakketten te bestellen die veel waar bieden. Het verbaast ons dan ook niet dat de Bose-Renaults momenteel niet aan te slepen zijn. Zeker met deze zuinige diesel, want ondanks dat de opgave onhaalbaar is, blijft hij relatief zuinig. Met de 20% bijtelling die hij daaraan overhoudt, wordt het in ieder geval een mooie optie voor de huisvader die zakelijk wat moois mag uitzoeken, maar toch de afdrachten naar de belastingdienst zoveel mogelijk wil beperken.

  • Mooi plaatje
  • Praktisch en luxe
  • Prima prestaties
  • Niet de ruimste achterin
  • Loomheid tot 1.500 toeren
  • Opgegeven verbruik niet haalbaar
110 pk
260 Nm
180 km/h
13,5 s
5,8 (4.1) l/100km
105 g/km
C
22%
€ 25.890
€ 39.257
€ 720 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo

  • Peugeot 5008 1.6 THP GT

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • Kia Carens 2.0 GDI Super Pack Premium

  • Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

  • 2009 - Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

  • 2009 - Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège

  • 2007 - Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Série Limitée Tech Line