Maar ook echt kunnen!
Kon de normale Passat ons nog vooral overtuigen door zijn degelijkheid, de enorme binnenruimte en het allround karakter van de auto, de Alltrack voegt hier de termen 'exclusiviteit' en zowaar 'onderscheidend' aan toe. Door de smaakvolle uiterlijke aanpassingen oogt de auto een stuk exclusiever dan de wat saaie Passat Variant. Van binnen zijn de verschillen zeer beperkt, al is dat in dit geval niet eens zo'n nadeel gezien de fijne materiaalkeuze en het rustig vormgegeven dashboard. Wat het vermelden zeker waard is dat alle zaken die Volkswagen heeft toegevoegd om van de Alltrack een meer begeerlijke auto te maken een behoorlijk gepeperd prijskaartje met zich meebrengt. Een gewone Passat Variant met dezelfde motorisering en versnellingsbak staat in de meest luxe uitvoering voor bijna 45 mille in de prijslijst, terwijl de Alltrack 2.0 TSI met DSG en 4Motion je een dikke 50.000 euro lichter maakt, waarbij de testauto inclusief alle opties op een totaalbedrag van 66.520 knaken komt. De vraag is natuurlijk of de meerwaarde echt zo hoog is dat de meerprijs gerechtvaardigd wordt. Voor het gros van de automobilisten is het antwoord negatief. Met een standaard Passat rijd je een prettige, degelijk auto voor een schappelijk bedrag. Wil je echter nét even wat anders of is vierwielaandrijving een must, maar is een SUV als de Touareg een stap te ver, dan biedt de Alltrack zeker die meerwaarde.
- Stijlvol en stoer uiterlijk
- Prettig weggedrag
- Ruim interieur
- Pittig verbruik
- Meer trekkracht gewenst
2020 - Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R
2016 - Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
2015 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline
2011 - Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline
2009 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline
2007 - Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business
2006 - Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline