Niets dan lof
Die ruimtebeleving is de verdienste van de diepe zitpositie: achterin zit je omsloten, maar ook achter het stuur word je bevangen door het echte coupégevoel. De hoge taille- en lage daklijn dragen daar ook aan bij en versterken bovendien de atletische uitstraling. De ruimte rondom de auto is door het beperkte zichtveld wel wat lastig te overzien, waarmee we gelijk ons enige kritiekpunt op de werkplek te pakken hebben. Gelukkig zijn parkeersensoren standaard en kun je de neus met camera's via de breedbeeldmonitor op het dashboard volgen. Je moet er niet aan denken dat de beeldschone BMW over het hoofd geziene Amsterdammertjes meepakt...
Verder niets dan lof voor het binnenste van de Gran Coupé. Het dashboard, dat we al kennen uit de Coupé en de Cabriolet, maakt ook in de Gran Coupé goede sier. Het is - volgens goed BMW-gebruik - op de bestuurder gericht en oogt dankzij de centrale iDrive-bediening opgeruimd en strak, zonder saai te zijn. Afwerking en materiaalgebruik staan op grote hoogte, zoals je verwacht en ook mág verwachten in dit segment - de vanafprijs van 95 mille op het prijskaartje van de 'Sechser' is daar stevig genoeg voor. Even in perspectief: dat is zo'n 20 mille meer dan je voor een vergelijkbare CLS of A7 moet meenemen.