Het overwegen waard
De Infiniti G37x is op en top Japans en dat is alleen maar positief. De bouwkwaliteit is hoog en hij zit vol luxe en hoogwaardige techniek. Een auto die helemaal geënt is op rijplezier, maar tegelijkertijd heel stil en comfortabel kan zijn. Een mix die BMW pas sinds de jongste generatie 3 Serie in de vingers heeft. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de opvolger, dat belooft enerzijds wat, anderzijds is het ook hard nodig. Vooral sinds de overheid het woord "koolstofdioxide" niet langer met fotosynthese, maar met wegenbelasting en bijtelling associeert. Maar hoe je het ook wendt of keert: hij biedt veel waar voor zijn geld, bij de Duitse concurrentie ben je duizenden euro's meer kwijt voor een gelijkwaardige uitrusting en prestatievermogen. Voor het prijsverschil zet je met de G37x heel wat plezierige kilometers op de teller.
Dat is ook het fijne van deze en andere Infiniti's, als bestuurder ben je erg betrokken bij het rijden, je zintuigen worden geprikkeld. De mate waarin het motorgeluid is geïsoleerd is precies goed, want boven de 3.000 toeren wíl je deze motor gewoon horen. Voor degenen die tegen een nieuwe Infiniti of de prijs daarvan aanhikken is er het Infiniti approved program, jong gebruikte Infiniti's zonder de afschrijvingslasten, maar wel met de lusten, zoals de Red Carpet service. Tijd om de koudwatervrees voor een nieuw merk te laten varen, want de G37 maakt de verwachtingen die zijn roemruchte afkomst schept meer dan waar. Volgens Infiniti's designfilosofie is de ideale lijn een curve, het merk verdient het om dat terug te zien in een stijgende lijn in de verkoopgrafieken.
- Geweldige motor
- Wegligging en grip
- Comfortabel én snel
- Verbruik
- Gladde leren stoelbekleding