Nog meer rood
Niet alleen de buitenkant is opvallend rood, ook binnenin komen we deze felle kleur tegen. Zowel het leer op de stoelen als de stiksels op het dashboard en in de deurpanelen matchen met het exterieur. R-logo's en het carbonachtige materiaal op het dashboard doen je realiseren dat je met de dikste XF op pad bent. Dat materiaal met carbonlook voelt trouwens wel een beetje goedkoop aan, helemaal als je weet dat je met een auto van bijna 160k onderweg bent. Verder is het interieur identiek aan de andere XF-modellen. Ook in dit geval draaien de verwarmingsroosters je tegemoet en komt de bedieningsknop van de automatische transmissie omhoog uit de middenconsole.
De zetels zitten goed en zijn uitgebreid verstelbaar voor een fijne zitpositie. Daarentegen valt de bewegingsruimte voorin tegen; je zit al gauw met je knieën tegen de deurpanelen en de middenconsole. Ook achterin houdt het niet over, zeker niet voor een auto van dit formaat. Benen kun je nog enigszins kwijt, maar door de schuin aflopende daklijn zitten langere passagiers al gauw met hun kruin tegen het (in dit geval) plafond. De kofferruimte biedt met 540 liter wel voldoende plek voor allerhande bagage.