Het interieur
Het blijkt dus toch te kunnen: een echte budgetauto zonder dat het interieur er goedkoop uitziet. Door reeds bestaande onderdelen te gebruiken kon Dacia de kosten laag houden. Je moet overigens wel een Renaultkenner zijn om alle geleende delen te herkennen. Zo komt onder andere het dashboard uit de Clio, de ventilatieroosters en de pookknop uit de Master en de sleutel is van de kangoo. Het enige nadeel van dit dashboard zit in de vorm van de zilvergrijze middenconsole. Omdat hij aan de onderzijde naar achteren wegbuigt, is het moeilijk om de bedieningsorganen van de verwarming af te lezen en te bedienen. De voorstoelen zitten redelijk, maar geven net te weinig steun in de snellere bochten. Je zult je schrap moeten zetten als je de sportieve toer opgaat. Het enige wat echt storend zou kunnen zijn is de lengte van de stoelzitting. Bestuurders met lange bovenbenen hebben daaraan echt te kort. Op de achterbank slaagt de Logan erin om de Kia Rio sedan te overtreffen. Terwijl de Dacia maar 1 centimeter langer is (4.24m. tegen 4.25m.) is de beenruimte voor de achterpassagiers ruim voldoende. Ook onder de achterklep is de Roemeen fors groter, het verschil is ruim 61 liter.