Ruimtelijker en hoogwaardiger
Je verwacht misschien dat door de beperkte exterieurmaten er minder interieurruimte aanwezig is, maar niets is minder waar. Vooral op de tweede zitrij heb je meer ruimte dan voorheen tot je beschikking. Met mijn lengte van 1,90m kan ik 'achter mezelf zitten' en kom ik met mijn hoofd en knieën niet in contact met interieurdelen. Ook met het optionele panoramadak is er voldoende hoofdruimte aanwezig. De rugleuning kan achterin in meerdere standen worden ingesteld, de verschuifbare achterbank is in het nieuwe model helaas ten faveure van een easy fold-down systeem verdwenen. Met één trekbeweging aan een hendel in de bagageruimte klappen zitting en hoofdsteun naar voren en valt tegelijkertijd de rugleuning om. Het resultaat is een vlakke laadvloer die de bagageruimte van 589 naar 1.669 liter vergroot. Voorin vallen vooral de personenwagenachtige zitpositie en het betere materiaalgebruik op. Bovenop het dashboard vind je zacht kunststof en de algehele look and feel past nu beter bij de prijsklasse. Dat er geen gebruik wordt gemaakt van gelijksoortige schermpjes is wel een tegenvaller.

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

Land Rover Freelander 2 TD4_e S

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

Ford Kuga 2.5T Titanium

Subaru Forester 2.0D Comfort

Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

BMW X3 sDrive18d High Executive

Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+





