In de details
Aan de binnenkant zien we vooral veel overeenkomsten met een lichter gemotoriseerde XK. De vormen op het dashboard zijn precies gelijk, al is de brede horizontale baan over het dashboard speciaal in dit geval afgewerkt in een donkere kleur aluminium met aan de bijrijderskant een subtiel R-S-logo. Dat schoonheid vaak in de details zit, bewijst het helderblauwe stiknaadje dat door het hele interieur zit. Het rode en lichte garen zien we al veel gebruikt worden bij sportieve interieurs, maar door de match met het exterieur krijgt het hele interieur een bijzonder tintje. Op de donkere, leren sportstoelen heb je een fantastische zit. Ze brengen precies genoeg comfort en de positie is goed in te stellen, zo goed zelfs dat je er gerust even voor uit kan trekken met de vijf knoppen op beide portieren, waarvan sommige nog op meerdere manieren te bewegen zijn. Lang leve de drie geheugenfuncties, zullen we maar zeggen. Ook op andere gebieden is het luxe troef, vrijwel alles wat bij Jaguar op de optielijsten staat, zit op deze XKR-S, dus op die manier geen gebrek aan comfort. Het doet ons deugd dat Jaguar voor komend modeljaar een fikse update voor het multimediasysteem op de planning heeft staan, want dat komt wat gedateerd over en kent niet altijd een eenvoudige bediening. De heuse bluescreen die we bij de achteruitrijcamera kregen paste weer goed bij de kleur van de auto, maar we hopen dat het een incidentje was.