Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC

Pawel Piotrowski - 4 oktober 2012

Niet de ruimste

De hoekige koetswerklijnen en relatief lange motorkap maken van de GLK een overzichtelijke auto. Vanaf de goed zittende stoelen heb je als bestuurder een uitstekend zicht op de weg en omgeving om je heen. Persoonlijk doet het mij denken aan de hoge zitpositie en goede overzicht van een Range Rover. Dat komt met name door de hoekige motorkap en de A-stijl die ver voor je staat. Ruimteaanbod is niet het sterkste punt van de GLK. Voorin heb je weliswaar geen redenen om te klagen, op de achterbank gaat het er een stuk krapper aan toe. Met name de been- en schouderruimte houdt niet over. In een Audi Q5 of BMW X3 zit je ruimer. Ook de bagageruimte is met 450 liter niet uitzonderlijk groot. Gezien de forse exterieurmaten en hoekige koets zou je anders verwachten. Met neergeklapte rugleuning kun je de inhoud tot 1.550 liter vergroten en ontstaat er een praktische vlakke laadvloer. Door de hoekige exterieurmaten is de bagageruimte wel beter bruikbaar dan bij de concurrenten.

170 pk
400 Nm
205 km/h
8,8 s
7,0 (6.1) l/100km
159 g/km
G
22%
€ 45.995
€ 75.396
€ 1.382 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

  • BMW X3 xDrive20d High Executive

  • Infiniti EX 30d GT Premium

  • Lexus NX300h AWD President Line

  • Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • Land Rover Range Rover Evoque CoupĂ© TD4 Prestige

  • Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

  • Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • 2009 - Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEfficiency

  • 2009 - Mercedes-Benz GLK 320 CDI 4Matic