Niet de ruimste
De hoekige koetswerklijnen en relatief lange motorkap maken van de GLK een overzichtelijke auto. Vanaf de goed zittende stoelen heb je als bestuurder een uitstekend zicht op de weg en omgeving om je heen. Persoonlijk doet het mij denken aan de hoge zitpositie en goede overzicht van een Range Rover. Dat komt met name door de hoekige motorkap en de A-stijl die ver voor je staat. Ruimteaanbod is niet het sterkste punt van de GLK. Voorin heb je weliswaar geen redenen om te klagen, op de achterbank gaat het er een stuk krapper aan toe. Met name de been- en schouderruimte houdt niet over. In een Audi Q5 of BMW X3 zit je ruimer. Ook de bagageruimte is met 450 liter niet uitzonderlijk groot. Gezien de forse exterieurmaten en hoekige koets zou je anders verwachten. Met neergeklapte rugleuning kun je de inhoud tot 1.550 liter vergroten en ontstaat er een praktische vlakke laadvloer. Door de hoekige exterieurmaten is de bagageruimte wel beter bruikbaar dan bij de concurrenten.

Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

BMW X3 xDrive20d High Executive

Infiniti EX 30d GT Premium

Lexus NX300h AWD President Line

Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line

Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD

Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher




